**Saknad**

Vad kommer du att sakna...är frågan jag har fått några gånger sedan det blev kännt att jag skulle lämna Stockholm för Malmö efter alla år.
Mitt spontana svar har varit inget. Det kanske låter hårt, för visst kommer jag att sakna alla mina vänner, men precis som jag har rest till dom vännerna jag har i Skåne under alla dessa år så kan ju mina vänner & jag ses även om jag bor i Malmö & höras kommer vi så klart att göra, vi lever ju i ett it-samhälle.
Stockholm är över för mig på alla vis, 19 år är en lång tid & jag har alltid sagt att en dag ska jag flytta ner igen & då till Malmö.
Jag kom hit på 90-talet, jobbade på Stureplan som servitris & bartender under dom år på 90-talet när det va mest populärt & det hände SÅ många saker. Det finns liksom inget jag inte har gjort, sett eller missat...jag har träffat & lärt känna männislor som andra läser böcker om. Mitt liv här har på många sätt förändrat mig till det bättre genom åren, ibland får jag nypa mig själv i armen för att verkligen fatta allt jag har fått vara med om. Tur att jag har min bästa vän Klara att fråga då jag ibland tvivlar på allt jag hat fått vara med om både på gott & ont. Min partner "in crime" under alla år & en person jag kommer att sakna massor...å ljuva 90-tal vilken tid.
Visst va jag lite orolig i början för vad jag skulle känna & framför allt när jag skulle se min lägenhet ute för försäljning...men av någon anledning så kändes det bara så skönt...må den säljas fort så att jag kan flytta ner tänkte jag.
Varför nu kanske en del undrar...ja varför...finns många anledningar...en va att mitt jobb på Hamburger Börs tar slut den 16 april (öppnar igen i september) & jag behövde söka ett nytt jobb inför sommaren & kände att det va en stor anledning.
Mina föräldrar har skillt sig efter alla år & jag kände att tiden går så fort att jag vill va nära min familj. Mina syskonbarn Emil & Mathilda börjar bli så stora att dom kan ta tågresan mellan Krstd-Malmö själva så att vi kan ses oftare.
Har många av mina gamla barndomskamrater runt omkring Malmö & vi har fått kontakt sedan några år tillbaka igen & ser fram emot tjejmiddagar.
En stor bonus mitt i allt detta är ju oxå att min älskade pojkvän nu bara kommer att vara en bro bort i DK. Tanken att bara kunna lyfta på luren & vilja ses tar nu bara en timme & man behöver inte planera när man ska ses...glädjer mig massor.
Nu är det hög tid att ta tag i dagen...mer kartonger ska packas & skräp ska slängas...sen blir det gymmet med Tessan & en timmes aerobics följt av lite crosstraining.
Ha en MYSIG tisdag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0