Reflekterar lite...

Reflekterar över dagarna tre som har gått nu när jag har varit hos kärleken i DK.
Usama bin Ladin är död & en hel värld glädjer sig...eller åtminstone nästan en hel värld...finns fortfarande anhängare till detta fanatiska patrask som vi tyvärr delar jord med som sörjer & ska hämnas MEN hämnas ni världen är redo...
Idag fick jag en tidning som är för alla oss som är nya invånare i Malmö...i början av denna tidning är det en kvinna vid namn Gunilla Kondradsson-Mortin, hon är tydligen tf informationsdirektör i Malmö stad, som välkomnar mig till ett av Sveriges mest expansiva områden & så pratar hon på...hon reflekterar över & är stört nöjd med följande: Staden är internationell (det kan jag hålla med till en viss gräns att det är ok). I Malmö finns 172 nationaliteter, lika många som i FN, vilket är unikt (ja det kan jag ju hålla med om att det är unikt men speciellt stolt över det som nybliven Malmöbo är jag INTE)...vi tar fortfarande in alldeles för många invandrare i detta land & så länge vi inte kan ta hand om dom som redan är här & så länge våra barn, gamla & sjuka lider så stäng gränserna för tusan...jag är ju snart en främling i mitt eget land...men så är det ju oxå socialdemokraterna som styr i denna stad *SUCK*
Det finns ju en tydlig trend (om man nu kan kalla det så) att norska FrP (Fremskrittspartiet) kräver en folkomröstning om invandringen, att främligspartiet i Finland fick nästan 20% i valet för några veckor sedan, att dansk folkeparti är så stora som dom är & att Sverige demokraterna bara blir större & större...dax för våra politiker att vakna upp för problemet lär ju knappast försvinna & att stoppa huvudet i sanden hjälper heller inte...
Oj där fick jag all till det...hahahaha
Hockeyn vill jag inte prata om VM är ett skämt när det gäller Sveriges prestation so far men man kan ju alltid hoppas att dom överraskar mot USA & vinner gruppen...annars är nog snart Norge bättre än oss i ALLT!!
Dax att göra kväll med lite gott framför tv'n...ost, kex & lite rosé...för på måndag börjar ett helt nytt bättre liv här...återkommer om mer detaljer senare...
Ha en skön onsdags kväll!!

Kommentarer
Postat av: Petra

Vännen du låter som om du levt i en verklighetsfrämmande bubbla! Var är din solidaritet för andra? Sverige tar knappt ens in personer som riskerar att bli dödade i sitt hemland om de skickas tillbaka. Tänk om du inte fötts här? Och ja. Jag har riktig fakta att falla tillbaka på, ej fabricerade, retoriska populistiska lögner.



Ang Osama. Ja, han ligger bevisligen bakom fruktansvärda handlingar. Men ger det ett annat lands soldater rätt att marchera in i hans hus och skjuta, utan en rättvis rättegång? Folkrättsjurister sparkar bakut. Bush drev ett krig mot Irak där många civila dödades. Har han staffats för det? Vad är skillanden? SÅDANT är reflektioner, inte dessa ogenomtänkta högstadieåsikter du framför. För det är inte svart eller vitt. Saker behöver problematiseras och ses ur olika synvinklar för att bli trovärdiga.



Anledningen att jag ändå skriver detta är att jag anser det skrämmande att människor lyfter fram så ogenomtänka funderingar. För ja, klart att det finns problem med invandringen också.



Barnfattigdomen (källa rädda barnens årsrapport 2010) samt de sjuka och äldre som har det sämre har ökat markant sedan riksdagsvalet 2006 då socialdemokraterna fick lämna makten. Det har INGENTING med invandringen att göra, invandrarna hjälper till att bygga upp vårt land!



Så snälla, LÄS PÅ! :)

2011-05-08 @ 01:33:24
Postat av: Annika

Kul att du tar min blogg på största allvar...finns en del ironi i det jag skriver här av olika anledningar...men så klart tar jag åt mig av det du skriver & respekterar dina åsikter...

Åh som sagt detta va bara reflektioner...inget jag har läst på...eller kollat upp fakta

Kan ju tillägga att jag har koll på det mesta jag & det jag INTE har koll på kollar jag upp innan jag skriver om det i ett seriöst inlägg men tanken är inte att va speciellt seriös i min blogg...

Jag må leva i en bubbla men FAN vad jag älskar den & jag är blå ända in i själen & tycker att Sverige för första gången på väldigt väldigt länge är på rätt väg sedan 2006...det sossarna i 100 år har förstört ska nu byggas upp & det kommer att ta tid & under tiden kommer det att göra ont för vissa i Sverige...

2011-05-11 @ 23:08:20
URL: http://mittnyalivimalmo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0